СТАТУТ
ШПОЛЯНСЬКОІ СПЕЦІАЛЬНОЇ
ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ-ІНТЕРНАТУ
І-ІІ СТУПЕНІВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
(НОВА РЕДАКЦІЯ)
2 1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
- ШПОЛЯНСЬКА СПЕЦІАЛЬНА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА-ІНТЕРНАТ І-ІІ СТУПЕНІВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (далі — спеціальна школа-інтернат) — це загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів для дітей, у тому числі дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, які відстають у розвитку і потребують інтенсивної педагогічної корекції.
- Спеціальну школу-інтернат створено відповідно до рішення Шполянської райдержадміністрації від 10.97 № 441, зареєстровано у Шполянській районній державній адміністрації 26.08.2003, №10201200000000172. Статут перереєстровується у зв’язку із внесенням змін та приведенням тексту статуту відповідно до чинного законодавства.
- Спеціальна школа-інтернат за змістом реабілітаційних заходів належить до закладів психолого-педагогічної реабілітації та здійснює комплексну реабілітацію дітей-інвалідів відповідно до державних соціальних нормативів у сфері реабілітації.
- Засновником спеціальної школи — інтернату є Черкаська обласна рада (далі — Засновник). Методичне керівництво з галузевого управління здійснює Управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації (далі – Управління).
- У спеціальній школі — інтернаті визначена українська мова навчання.
- Школа-інтернат є двохступеневою:
I ступінь — початкова школа з тривалістю навчання 4-5 років(підготовчий клас, 1-4 кл.);
II ступінь — основна школа з тривалістю навчання 5 років (5-9 кл.).
- Випускники спеціальної школи-інтернату одержують документи про
освіту встановленого зразка. - Повна назва спеціальної школи-інтернату: ШПОЛЯНСЬКА
СПЕЦІАЛЬНА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА-ІНТЕРНАТ І-ІІ СТУПЕНІВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ.
Скорочена назва — ШПОЛЯНСЬКА СПЕЦІАЛЬНА ЗОШІ І-ІІ ступенів ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ.
9. Місцезнаходження спеціальної школи-інтернату: 20600, Черкаська обл., м. Шпола, вул. 40-річчя Перемоги, 1.
2. МЕТА ТА ОСНОВНІ НАПРЯМКИ.
ДІЯЛЬНОСТІ СПЕЦІАЛЬНОЇ ШКОЛИ-ІНТЕРНАТУ
- Спеціальна школа-інтернат — загальноосвітній навчальний заклад, що забезпечує здобуття певного рівня освіти, професійну орієнтацію та підготовку, проводить корекційно-розвивальну роботу з дітьми, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, умови проживання та утримання за рахунок держави.
- Головними завданнями спеціальної школи-інтернату є:
1) забезпечення прав дітей, які потребують фізичного та (або) розумового розвитку, на здобуття певного освітнього рівня загальної середньої освіти шляхом спеціально організованого навчально-виховного процесу в комплексі з корекційно-розвивальною роботою, медичною реабілітацією;
2) розвиток природних здібностей і обдарувань, творчого мислення вихованців, здійснення їх допрофесійної підготовки, формування соціально
адаптованої особистості;
3) сприяння засвоєнню учнями норм громадянської етики та загальнолюдської моралі, міжособистісного спілкування, основ гігієни та здорового способу життя, початкових трудових умінь і навичок;
4) сприяння фізичному і психологічному розвитку дітей;
5) забезпечення у процесі навчання й виховання системного кваліфікованого психолого-медико-педагогічного супроводу з урахуванням
стану здоров’я, особливостей психофізичного розвитку учнів (вихованців);
6) здійснення соціально-педагогічного патронату:
7) надання психолого-педагогічної допомоги батькам (особам, які їх замінюють) з метою забезпечення їх активної участі в комплексній навчально-
виховній, корекційно-розвивальній роботі.
- Діяльність спеціальної школи- інтернату будується на таких принципах:
1) колективної спрямованості;
2) гуманізму, демократії, доступності і рівності можливостей для кожної дитини в повній реалізації її здібностей;
3) пріоритетності загальнолюдських цінностей над політичними та класовими інтересами;
4) органічного зв’язку з національною культурою, історією, традиціями;
5) незалежності школи-інтернату від політичних, громадських і релігійних організацій;
6) світського та наукового характеру освіти;
7) диференційованого підходу в корекційному навчанні і вихованні;
8) поєднанні державного управління з громадським самоуправлінням.
- Спеціальна школа-інтернат несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:
1) реалізацію головних завдань, визначених чинним законодавством України;
2) безпечні умови освітньої, корекційно-відновлювальної діяльності;
3) дотримання державних стандартів освіти;
4) дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності та приватними особами, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;
5) дотримання фінансової дисципліни.
- Спеціальна школа-інтернат може мати у своєму складі дошкільні групи, класи з поглибленим вивченням предметів.
- За бажанням батьків діти, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, можуть лише навчатися у спеціальній школі-інтернаті без проживання у ній.
- КОМПЛЕКТУВАННЯ СПЕЦІАЛЬНОЇ ШКОЛИ-ІНТЕРНАТУ ВИХОВАНЦЯМИ
- Комплектування спеціальної школи-інтернату учнями здійснюється Управлінням. Направлення дітей до спеціальної школи-інтернату здійснюється за бажанням батьків (осіб, які їх замінюють) на підставі висновків обласної психолого-медико-педагогічної консультації.
- Зарахування учнів до спеціальної школи-інтернату проводиться, як правило, до початку навчального року згідно з наказом директора на підставі таких документів.
- Для дітей з сімей:
1) направлення Управління;
2) заяви батьків або осіб, які їх замінюють;
3) копії свідоцтва про народження дитини;
4) висновку обласної психолого-медико-педагогічної консультації;
5) особової справи (витягу з особової справи) та документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які зараховуються до підготовчого, першого класів);
6) довідок про стан здоров’я дитини: «Медична карта дитини» (ф.№026/о);
7) витяг з «Історії розвитку дитини» (ф.№112/о) з даними про результати аналізів (загальний аналіз крові та сечі, мазок із зіва на дифтерію, аналіз калу на дезгрупу, яйця глистів, зшкребок на ентеробіоз);
8) копії «Карти профілактичних щеплень» (ф.№063/о);
9) довідки закладу охорони здоров’я про те, що дитина не перебувала в контакті з хворими на інфекційні хвороби або бактеріоносіями.
10) ідентифікаційного коду;
11) довідки про стан сім’ї.
- Документи, необхідні для зарахування дитини до спеціальної школи-інтернату, подаються особисто батьками або особами, які їх замінюють.
- Направлення дітей до спеціальної школи-інтернату здійснюється за висновком обласної психолого-медико-педагогічної консультації відповідно до медичних показань і протипоказань.
- До спеціальної школи-інтернату зараховуються діти 6 (7) років з уповільненим темпом психічного розвитку, але з потенційно збереженими можливостями інтелектуального розвитку.
- До підготовчого класу спеціальної школи-інтернату за висновком обласної психолого-медико-педагогічної консультації зараховуються діти з 6 (7) років, які не здобули дошкільну освіту або через певні обставини не готові до навчання у школі.
- До 1-го класу спеціальної школи-інтернату за висновком обласної психолого-медико-педагогічної консультації зараховуються діти з 6 (7) років, які не здобули дошкільну освіту.
У разі, коли висновком обласної психолого-медико-педагогічної консультації та рекомендаціями лікарів учні (вихованці) спеціальної школи-інтернату розпочинають навчання не з підготовчого, а з 1-го класу, строк навчання в школі І ступеня зменшується на один рік.
- При зарахуванні дітей до спеціальної школи-інтернату допускається перевищення віку, установленого для загальноосвітніх навчальних закладів, на 1- 2 роки.
- У разі відновлення здоров’я учні (вихованці) спеціальної школи-інтернату за висновком обласної психолого-медико-педагогічної консультації переводяться до іншого типу загальноосвітнього навчального закладу за місцем проживання дитини чи за вибором батьків (осіб, які їх замінюють).