Домашні завдання — без тиску і сліз
1. Дитина має починати виконувати ДЗ відпочивши і в ДОБРОМУ НАСТРОЇ.
Почніть з розмови. Розпитайте:- Що хорошого було в школі?
— Про що цікаве, корисне дізнався сьогодні?
— Чому навчився?
— Чим задоволений? Що було хорошого? ( Дитину потрібно вчити зосереджуватись на позитиві)
Якщо є проблеми, труднощі – обговоріть, скажіть що любите, вірите в неї.
2. Разом з дитиною обговоріть і встановіть час виконання ДЗ.
(Режим – це важливо, вчить планувати справи, розподіляти час, бути організованим). Якщо дитині важко самій вчасно сідати до виконання уроків, домовтесь про веселий умовний знак, який ви даватимете, якщо вона загралась.
Заохочуйте: якщо вона це робить добре — обійміть, скажіть, що молодець, запропонуйте смаколик ( щось дрібне — цукерку, шматочок шоколадки, яблука, тощо…) У кожного це своє….і… може бути, може – ні.
3. Якщо дитину обтяжує виконання ДЗ, використайте техніку «Метафора»
( на перший погляд може здатися маячнею, але за для результату….чому б і ні! І… діти люблять гру )
Уяви собі, що :
1) ДЗ — це жаба, яка скаче і лякає, дратує, відволікає, заважає. Вона може робити це до безконечності. Тому краще її швиденько вловити і посадити к коробку (виконати ДЗ , скласти портфель) і забути про неї.
АБО
2) ДЗ – це черв’як, якого тобі необхідно з’їсти. Дуже неприємно, але потрібно… І все залежить від тебе: чи ти будеш жувати його довго, відчуваючи його бридкий смак, чи швиденько засунеш в рот і проковтнеш. Ось і ДЗ так само — або ти довго над ним сидиш, втомлюєшся, позбавляєш себе улюблених справ, погано почуваєшся, або швидко виконуєш і далі – вільний.
АБО
3) ДЗ – це гіркі ліки, якими можна мучити себе довго, а можна швидко ковтнути і забути.
Виберіть прийнятний варіант для себе або придумайте свій.
4. Перерви.
В роботі мають бути перерви ( пройтись, попити води, зробити фізичні вправи, але телефон в руки брати не варто, сідати до телевізора також). Тривалість для кожного своя.
5. Мотивуйте.
Можливо — за хорошу роботу – наклейка, 10 наклейок ( у кожного своя кількість, але невелика) зібрав — можна обміняти на задоволення ( покупка, поїздка, прогулянка, інше).
Найважливіший стимул – це похвала батьків, демонстрація задоволення дійсними, навіть найменшими, успіхами дитини.
У кожного має бути свій «кнут і пряник», або «пряник», але він має бути.
6. Контролюйте свої емоції :
— не дратуйтесь при слові ДЗ, ( — Дістали ці ДЗ! -Коли закінчиться ця мука!)
— не показуйте злість, незадоволення, роздратування коли дитина не справляється із завданням, коли допустила помилку. Вона, як і Ви, не може бути успішною завжди, потребує більше Вашого розуміння ніж гніву і критики.
7. Зважайте на емоційний стан дитини. Негативні емоції блокують мислення.
ПАМ’ЯТАЙТЕ. Коли дитина щось робить під тиском, з примусу — вона відчуває відразу, неприязнь, це викликає у неї протест, та й віддаляється від Вас, тому що вона вважає, що Ви її не любите, не розумієте. З часом вона може перестати розповідати про свої труднощі, буде приховувати невдачі. Важливо будувати позитивні стосунки з дитиною, а над цим потрібно працювати. Вирішувати проблеми може допомогти інсценізація проблеми у формі гри.
ЯК ГОВОРИТИ З ДІТЬМИ ПРО ЕПІДЕМІЮ.
Діти відчувають наші тривоги та страхи, тому говорити з ними ПОТРІБНО, не замовчувати складних тем і не ігнорувати цікавість дитини.
Про що варто сказати дитині:
1. «Боятися — це НОРМАЛЬНО. Страх — це почуття, яке допомагає нам бути обережними та піклувалися про своє здоров‘я й здоров‘я інших людей».
2. «Якщо тобі страшно, ГОВОРИ мені про це. Страх стає меншим, коли ним ділишся».
3. «Страх зменшується, коли ЗНАЄШ, ЩО РОБИТИ, щоб захистити здоров‘я: дотримуватися карантину, на вулиці й закритих приміщеннях одягати маску та обробляти руки антисептиком/милом, тримати дистанцію від інших людей». Це тимчасові заходи безпеки, які нас захищають.
4. «Всі епідемії ЗАКІНЧУЮТЬСЯ і все стає як раніше».
Рекомендації для батьків:
✅ Обмежте перегляд новин вдома. Не варто перевантажувати дитину інформацією. Нехай вдома вона відчуває себе у ЗАХИСТІ й безпеці.
✅ Не обговорюйте поряд з дітьми найгірші сценарії. Діти нічого не можуть зробити, а переживати будуть не менше.
✅ Якщо дитина злякалася якоїсь інформації щодо епідемії — заспокойте її, поясніть, які міри робите ви, щоб захиститися. Запропонуйте дитині збудувати у її кімнаті захисну фортецю, ПОГРАЙТЕСЯ з нею. ПЕРЕМОЖІТЬ всі віруси.
✅ Якщо дитина хвилюється за здоров‘я бабусі чи дідуся, нехай поговорить з ними по скайпу, а вони її заспокоять, що РОБЛЯТЬ все, щоб захистити себе.
✅ Створіть щоденні сімейні РИТУАЛИ, які будуть підтримувати ПОЗИТИВНИЙ настрій у родині: чаювання, ігри, перегляд фільму всією родиною тощо.